Tuesday, 13 March 2012

Puteri lilin kah aku?

Panas betol Malaysia ni kan..
lagi2 bila matahari betul2 terpacak atas kepala..
Adui,,masa tu lah rasa nak berenang di Lautan ais..hee..

Aku bukan x tahan panas..
tapi muka aku ni cepat betul sunburn..
lagi2 kalo lama berjemur kat tengah panas..
camtu dikira puteri lilin jugak ke..^_^


gambar google je..=D

Dan yang paling penting sekali..
bahaya kalau terdedah lama bawah cahaya matahari..
Boleh sebabkan kanser..

Yang bahaya cahaya UV dari matahari tuh..
cahaya UV boleh ubah struktur cell kulit kita
n boleh jadi kanser..

Malas nak tulis panjang2..
Jadi sape nak tau lebih lanjut boleh la klik sini
^______^

7 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi.ptotla kulit cerah aje ea..hiih..

Rapunzel Cikilolo said...

aku lagi cepat sunburn. duduk sekejap je muka dah belang. eh, belang kucen aku :)

Azee Hana said...

yui:..x de la cerah mane pon..huhu

Azee Hana said...

rapunzel: comel ape belang kucing..hii

AiSyA LiEzA said...

cuaca kat mas.. biasalah. hek2..

Azee Hana said...

Aisya: rasa macam nak pindah korea pulak..haha

AiSyA LiEzA said...

boleh gaxx... ;D best kat sana.. hek3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright 2013 © Azee Hana,Design by Izza Sakura