Tuesday 13 March 2012

Puteri lilin kah aku?

Panas betol Malaysia ni kan..
lagi2 bila matahari betul2 terpacak atas kepala..
Adui,,masa tu lah rasa nak berenang di Lautan ais..hee..

Aku bukan x tahan panas..
tapi muka aku ni cepat betul sunburn..
lagi2 kalo lama berjemur kat tengah panas..
camtu dikira puteri lilin jugak ke..^_^


gambar google je..=D

Dan yang paling penting sekali..
bahaya kalau terdedah lama bawah cahaya matahari..
Boleh sebabkan kanser..

Yang bahaya cahaya UV dari matahari tuh..
cahaya UV boleh ubah struktur cell kulit kita
n boleh jadi kanser..

Malas nak tulis panjang2..
Jadi sape nak tau lebih lanjut boleh la klik sini
^______^

8 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi.ptotla kulit cerah aje ea..hiih..

Anonymous said...

aku lagi cepat sunburn. duduk sekejap je muka dah belang. eh, belang kucen aku :)

Azee Hana said...

yui:..x de la cerah mane pon..huhu

Azee Hana said...

rapunzel: comel ape belang kucing..hii

Lieza Nordin said...

cuaca kat mas.. biasalah. hek2..

Azee Hana said...

Aisya: rasa macam nak pindah korea pulak..haha

Lieza Nordin said...

boleh gaxx... ;D best kat sana.. hek3

king size chenille bedspread said...

lagi2 bila matahari betul2 terpacak atas kepala..
summer weight bedspreads
summer bedspreads king size

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright 2013 © Azee Hana,Design by Izza Sakura