Tuesday, 6 March 2012

Antara cita2 time sekolah rendah

Ada sesapa ingat x tyme kite kecik2 dulu..
tyme sekolah rendah la..
waktu tengah comel2 la katakan..
cewah..hehe

waktu kecik dulu,,
mesti semua ada cita2 kan,,
nak jadi ape bile besar..

cikgu pon selalu tanya..
"Murid-murid,,sapa kat sini ada cita2?"
Dan kita pon sebagai anak murid yang comel2 tu
berebut2 la angkat tangan..haha

Dan dah semestinya lah cita2 kita semua lebih kurang sama je kan..

jom kite tgok antara senarai cita2 kite time kecik2 dulu..=)



1. Doktor
Rasanya semua orang pernah cita2 nak jadi doktor lah time kecik2 ni..haha

2. Cikgu
Ni pon antara cita2 yang terfamous jugak lah kat kalangan budak2..


3. Polis
biasanya ni budak lelaki la ramai nak jadi polis..terpengaruh ngan mainan kecik2 dulu kot..polis entry..

4. Peguam
x tau la kat atas ni gambar peguam ke hakim..x kisah la..janji dalam court jugak..huu
Yang ni aku pon x tau asal ek tyme kecik2 dulu nak jadi peguam..

Ha,,mesti ada salah satu antara kat atas pernah jadi cita2 korang kan..
x pon time darjah 1 nak jadi doktor,,
darjah 2 nak jadi cikgu,,
darjah 3 nak jadi polis pulak..
haha

nama pon budak2..
tapi bagus la..Dari kecik dah ada cita2 dan impian..^___^





7 comments:

.........cP~ said...

Salam.

Cumanya masa kecik kita terpengaruh dengan pemikiran dalam ruang lingkup yang kecil yang ditanam oleh mak ayah. Bila besar, kita jadi keliru nak pilih hala tuju hidup. Kena diterangkan dari kecik kot yang ada beribu juta jenis pekerjaan ada kat dunia ni.

Kechek Buzz said...

hahaha...betul dah tu...
mse kecik2 dulu rembat je cita-cita tp bila makin besar baru tahu betape susahnya nak capai cita2 tu...

nur anis said...

ko lupa ke..cita-cita ko dulu nak jadi kilang..haha

nuyui a.k.a miss YUI said...

dlu sellau berangan nak jd polis,ank ikut jejak abah..hihihi..

hazanis said...

cita-cita kita masa kecik nak jd wartawan..hehehe

sha my heart said...

er, nurse tak ada ke? hihi~

fierul said...

hehehe dri kcil sampai bsr . tak pnah brangan pun nk jdi doktor .. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright 2013 © Azee Hana,Design by Izza Sakura