Monday, 12 March 2012

Lagu kanak-kanak

Hello..=)
Hari ni tetibe teringat,,time dulu..ada la dalam setaun lepas..
Aku ngan kawan aku pernah la bertekak(kecik2 je la,,x de la sampai tarik rambut ye) hehe
Nak tau pasal ape..
pasal lagu “Air Pasang”
Lagu kanak-kanak..
Sape tau lagu tu..tyme kecik2 dulu kan selalu nyanyi lagu tu..

Bila dah besar ni,,
Ada kekeliruan pendapat pulak kat lagu tu..
sebab kawan aku n aku nyanyi versi lain2..

Versi aku:
‘Air pasang DALAM..surut pukul 5,,nyonya bagun pagi siram pokok bunga..bla bla bla’

Versi kawan aku:
‘Air pasang PAGI.. surut pukul 5,,nyonya bagun pagi siram pokok bunga..bla bla bla’

Ha,,kan ada dua versi tu..walaupun satu perkataan je y lain..haha
Tapi y pelik nya,,ramai pulak y nyanyi versi kawan aku tu..takkan aku punya lagu salah kot..
dulu tyme kecik2 cikgu tadika y aja..
cikgu tadika aku salah aja  ke..
(aku n kawan aku tu lain2 tadika)

Korang nyanyi cemane?

6 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

bagun tu?? hihi..rindu nk jd kanak2..

Rapunzel Cikilolo said...

aku nyanyi air pasang dalam surut pukul 5... memang mcm ko jerp. tapi member aku semua nyanyi air pasang pagi... pelik aku.

Azee Hana said...

yui: jom la jadi kanak2 balik..hee

Azee Hana said...

rapunzel: y geram nye kene gelak je ngn member sebab nynyi lain...huhu

Kechek Buzz said...

aku punye...air pasang MALAM surut pukul 5...hehe..nmpaknye ade 3 percanggahan la ye..

Azee Hana said...

kechek: dah banyak versi dah la ni kirenye..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright 2013 © Azee Hana,Design by Izza Sakura