Tuesday, 8 May 2012

Jadi cikgu SEHARI, dah kene PECAT 2

Sebenarnye ade satu buat entry hari tu,,,aku buat to be continued..Dah lama jugak la entry tu..20 ribulan 4 ritu..ha,,lama x...Dah boleh jadi expired date dah tu..hoho..
Atas atas sebab aku x habiskan entry tu,, sebab:
1. Panjang sangat..kang berpinar pinar mata korang nak baca..hee
2. Aku malas..ngeee..malas nak menaip n memerah otak nak bina ayat...^__^

Hari ni,,baru la aku nak sambung entry yang x lekang dek hujan,,x lapuk dek panas tuh...heee..selamat mambaca...(^____^)

Memang aku bengang je la ngan budak budak darjah dua tu..Tapi,,macam bese la ,,aku kan suke control ayu...kahkah...Bila aku tengah mengajar kat depan pulak,,tetibe aku ade dengar,,"ngennng,,,ngenggg"
Amende ntah.Aku pon cari ler sumber bunyi. Cari punye cari, of course la jumpa.

Hampeh punye budak, dia pergi main pencil box tu(ala ala lumba kereta) ngan kawan sebelah. Nama pon budak kan, imaginasi tinggi. Ahh,,lantak korang la budak. Yang nak pandai korang, bukan aku. Style x cikgu..hahaha

Lepas kelas budak budak darjah dua tu, aku kene mengajar budak darjah 6 pulak. Ajar math. Ni memang subjek kegemaran aku. Jadi, muka gembira je la..hehe..Tengah2 memperkenalkan diri kat kelas dieorang tuh,, ada yang tanya, " cikgu,,cikgu dah kawin eh". Mak ai, x nampak ke muka aku baru berhingus hingusan lepasan spm. Im 18 years old ok..masa tu la..

Ajar budak darjah 6 ni,,okay sikit. Agak nya,semua dah besar kan. Lagipon, nak UPSR. Mesti la belaja betul2. Bila nak habis kelas, aku bagi homework banyak gile. Kahkah..Jahat x aku. Terdengar jugak la budak2 tu mengeluh,,kihkih..peduli ape aku..

Loceng balik pon bunyi. Excited la aku pon nak balik. Pastu, kerani sekolah panggil aku. guru besar nak jumpa. Ahh sudah. Cuak jugak, hari pertama dah kene panggil ngan guru besar. hohoho.
Guru Besar g tau aku, surat mintak keje yang nak jadi guru ganti aku tu x lulus dekat pihak atasan.
Atas2 sebab utama x lulus,,umur aku belum genap 18 tahun. Baru 17 tahun 10 bulan. jadi nya x lepas.


Memang hancur luluh luruh la. Geram jugak, sebab hari aku mintak keje tu, orang yang uruskan kat sekolah tu kata boleh.
Untuk menyedapkan hati aku,,guru besar tu cakap, "nanti bile2 kalau ada kosong tuk cikgu ganti, saya panggil awak". N bagi la gaji sehari kat aku, 50 hinggit..huhuhuhu

Aku pon berjalan la balik, sambil tunggu mak aku amik abah x de,sebab tu mak amek. tengah tunggu mak aku kat depan sekolah tu, ade la budak darjah dua tu selisih ngan aku. "Cikgu,, mana kereta cikgu. Nak tengok kereta cikgu. Kereta ape?".
Nama pon budak, memang suka menyebok, Dah la kene buang kerja..sadis betul. Pastu, mak aku pon datang la tyme budak2 ngah nyebok2.
"Cikgu naik motor je. Nak tumpang?"





hahaha....

The end

12 comments:

syiela said...

budak2 sekarang mmg advancekan siap tanya da kawen ka belum kekekeke

Nora Karim said...

ala... kesiannya... tragis la... tapi ok la ada kenangan mengajar walaupun sehari... :D

zatiey said...

haha..budk2 mmg bnyk mulut kn? tak terjawab rasenye..


takpe lah azie..sehari pon kira ok lah tu kan..dh dapat pengalaman dah..

ejulz said...

tu la kelemahan pengurusan sekolah.. sambil lewa je.. x teliti btul2.. kakak ejulz pun penah tkena..

Jo-Blogger said...

ok jgk ada merasa jd cikgu..haha..cuba lain kali la..

AiSyA LiEzA said...

ehehhe...budak2 skrg terlebh modern ..hehee..xD

Niswatus Solikah Samik said...

haha! budak2... macam2 karenah! ape2 pon, tahniah lah ye cikgu sehari! hihi... beruntung lah walau dapat mengajar sehari.. anis ni teringin tp dah terpesong pulak dari landasan utk mengajar! huhu

Pondok Usang said...

wahh.. minat mengajar rupenye dia..

Azhafizah[フィザ] said...

pelik jugak dorang boleh amek guru ganti camtu..ingatkan kene dapat approve dari pihak atas baru leh start keje..takpelah,kira pengalaman jugak ni.

Ieyza Afieyna said...

haha.. pnas jugak budak2 mcm tu.. sebb tu org kata nak jadi cikgu kena ada kesabaran yg tinggi.. hehe..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

insya Allah ada rezeki lain 1 hari nanti =)

salam singgah =)

ciksukaberangan said...

Dapat juga merasa jadi cikgu~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright 2013 © Azee Hana,Design by Izza Sakura