Saturday, 1 September 2012

Buah rokan kene gelek2 sebelum makan ye..

sumber google
Ini namanya buah rokan..
Korang pernah makan tak..
Aku pon sebenarnya x ingat pernah makan ke x..
Tapi hari tu,,kakak aku kata pernah makan tyme kecik2 dulu..kalau die pernah makan,,mesti la aku pernah makan jugak kot..cume hilang ingatan..hoho

Kakak aku cakap:
Dulu buah ni,,tyme die makan masam gila2 lah punya masam..
Sekarang,, baru tau rupenya ada cara nak bagi buah tu manis.
Bunyi macam pelik..
yang masam boleh jadi manis...magic..

Caranya before makan buah tu..gentel atau gelek2 la buah tu sampai la lembut gune tapak tangan ke,,tapak kaki ke..ups,,over la tu..
Pastu baru la boleh dimakan begitu sahaja..
Baru lah sweetttttt...^____^

aku dengar kakak aku cerita pon macam pelik je,,ape la susah benor nak makan buah siap kene gelek2 bagai..
HAHA
kalau ade yang suke massam ,,x yah la gelek..kalau nak manis,,gelek..wah,,bez jugak..hihi..
tapi mane nak cari lagi ye buah ni.


13 comments:

hazanis said...

mcm pernah makan jer buah ni....xingt nama dia..hehe

Nurul Husna Mohd Hassan said...

akak pernah makan. bila siap mengaji je, pergi belakang surau amik buah ni. hehe

*zafirah* said...

wah,mcm sdap je..fira tak prnah makan..sadisnya:(

Sarah Mohd Saleh said...

hehehe.plek gak tu de cara nak bg manis.xpen amakan pon buah tu sblum n =.=

piko ija said...

lame x mkn buah nie....kne try mkn balik nie...hehe

~PILOT LOVER~ said...

tak pernah mkn..sedap ke???

ros_reeza said...

Tak penah makan buah ni.. Aduhh, sedihnya..

Masz Sidek said...

first time dengar nama buah ni... sedap tak???

nuyui a.k.a miss YUI said...

pnh mkn ke tak ea..lupa dh..huhu.

Kesuma Angsana said...

pernah tgk x pernah makan hehehe

Everything's Everythings said...

hmm rasanya mcm pernah makan buah nih.. dia rebus dulu kan? xigt plak ak

eimah siti said...

xpernah pn makan..hehehhe...mcm susah ja nak cari...sbb tak pernah jumpa pn kat area sungai petani ni...huhu

Nurmujahidah Ismail said...

haissy,, macam menari2 plak the word gelek2,, :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright 2013 © Azee Hana,Design by Izza Sakura