Wednesday 12 September 2012

petua menghilangkan sedu

Sedu atau dalam bahasa jawanya Cekuk sangat la x best..Lagi2 bila sedu lama sangat..asyik erk,,erk erk..
Orang kata kalau sedu ni nak besar,,tapi aku kerap jugak sedu..ai,,x besar besar lagi ke..21,,dah besar la tu..hihi

Macam2 cara buat,,minum air la,,tahan nafas lama2 la..kadang tu x menjadi jugak..
Dulu time aku kerja jadi cashier kat satu kedai ni,,tengah dok kira kira orang punya barang,,time tu la nak sedu nya..x enti2..
Makcik yang tengah nak bayar tu pon tetibe bukak mulut..die cakap la.."Semalam acik nampak awak kat pekan dengan budak2 laki lepak2...awak sorang je pompuan...dah tengah2 maghrib tu dok lepak2 dengan dieorang"

Aku pon siyes terkejut gila la bile makcik tu cakap macam tu..Ha,,bile masa pulak..setau aku,,aku dok kerja je semalamnya..x de pulak lepak2 ngn budak2 laki,,kawan2 laki kat situ pon mane ade..Terkejut gila la..makcik ni biar betul..


Ha,,macam ni la aku buat muke terkejut aku depan makcik tu...sila percaya..
sumber gambar : google

X lama,,makcik tu pon cakap,,ha tu sedu dah hilang pon..baru aku perasan,,aku dah x sedu dah dek kerana terkejut sampai buat muka gila terkejut cenggitu..haha
Makcik tu kata,,camni la nak hilangkan sedu,,bagi orang tu terkejut..terus hilang..
Terima kasih makcik sebab berjaya menghilangkan sedu dan menterkejutkan aku...hoho


14 comments:

Anonymous said...

tq share bagus tips ni ! hehehe

Unknown said...

kalau baby,selalu ibu2 atau neenk2 akan koyakkn ckit tisu,basahkan n letak kat dahi baby tuh.selalu tgk ibu n nenek sy buat kat adik2 mse diorg kecik2:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

erk..gtu lak ea..huhu

Izwa Kamaruddin said...

hahahahaa..giler terkejuttt!!

Everything's Everythings said...

Hahaha... pandai makcik tu xD

Mrs. Norrie said...

wah, petua boleh pakai nih....

Cik Rose said...

eh, bagusnya makcik tu :)
kalau sedu, memang nak besar kan...

faiq said...

kuwe iki jenenge sopo?

nursuriani said...

hahaha pernah dengar jugak petua mcm neh huhuhuhu

Unknown said...

Petua old school ni.. Heheh. Nice!

Nurul Husna Mohd Hassan said...

terbaik la mak cik! :)

Unknown said...

great post to readtry this web-site Check This Outlinked here click sitesite link

soslought said...

my review herelook at here my review hereclick over here now click sitelook these up

Unknown said...

other use this link continue reading this their website Web Site look here

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright 2013 © Azee Hana,Design by Izza Sakura