Tuesday, 28 August 2012

Saya nak duit raya Cik Misya!!!

meh la ramai2 join..sape nak join meh klik SINI

Hai semua..Dah lama rasanya x menjenguk blog..duk sebok beraya sakan..^___^
Hari ni buka2 blog,,terjumpa pulak satu contest..Terasa macam nak mencuba pulak,, sebab contest ni syarat2 nya kene bercerita se kreatif mungkin pasal ANDA & DUIT RAYA..
Aku ni x de la kreatif mane pon,,cume tetibe ade teringat pasal AKU & DUIT RAYA..

Syarat pertama..=)
Alkisahnya, di pagi raya, memang dah jadi kewajipan la abah aku bagi duit raya dekat anak2 nye yang masih belum bekerja..Macam biasa la,,sementara belum bekerja ni,,gatal je tangan nak dapat duit raya..Walaupon umur dah 21, jangan risau,,ramai lagi yang nak kasi duit raya selagi belum KERJA dan KAHWIN..^__^

Dalam adik beradik aku,,aku ngn adik lelaki aku je yang x kerja lagi..
Hati dah x sabar2 dah nak tengok berapa abah aku bagi pulak tahun ni..
Bila aku dapat je duit raya,,terus x sempat2 bukak sampul nak tengok duit..Bukan gelojoh ye,,cume excited..hee

Bukak2 je,,SERINGGIT..mak ai,,seringgit je bapak aku bagi..Punye la aku menjerit ngn marah2..Aku dok korek2 tengok dalam sampul tu..Mana tau kot ade terselit2..Bile turn adik aku bukak pulak,,die dapat seratus..Lagi la aku menjerit2 dah x hengat sebab dapat seringgit..

Aku dok intai2 lagi dalam sampul..Xpuas hati..Macam ade duit..tapi kenapa x boleh ambik..Lama2 aku perhatikan,,aku tengok sampul duit raya tu,,kenapa macam duit 100 hinggit..
Aku tanya la, "sampul ke duit ni."musykil jugak..Aku belek2,,tengok ade solitape kat keliling sampul..

Rupa nya,,sampul tu bapak aku buat sendiri guna dua keping duit seratus..Serius memang x perasan langsung sebab kan ade sampul raya yang jenis duit punya..Sabar je la..Adik aku x de la terkena sangat sebab dalam sampul tu dah memang ade seratus..Dah banyak la jugak dari aku seringgit,,sampul dia guna dua keping 50..
Jadi total nye aku dpat duit raya RM201 tunai..hoho
Buat malu je aku marah2 sebab dapat singgit punya pasal...
Nampak sangat mata duitan nye atoi..^___^

Bapak aku ni lain sikit,,setiap tahun ,,ade je yang die nak kenekan kiteorang..taun depan ape la pulak..huhu

Syarat kedua..=)
Pemilik blog coretan azee ni,,nak bertanya kepada Cik Misya,,dulu waktu kecik2 pernah x pegi pusing2 kampung nak kutip duit raya punye passal..xkisah la kenal ke x tuan rumah tu,,tapi g beraya jugak sebab nak kutip duit raya punye pasal..heee

Syarat ketiga...=)
Ucapan dari tuan tanah :
Sekarang dah raya ke 10,,boleh je kan nak buat ucapan raya lagi..^__^

Ayam itik dan juga ikan,
Semua habis termasuk patin,
Selamat hari raya saya ucapkan,
Maaf dipinta zahir dan batin..

Daging dibeli berkati kati,
Kalau x cukup bawak dengan lori,
Kepada yang tua kita hormati,,
Kepada yang muda duit raya diberi..

^______^

semoga ade rezeki...aminnn

10 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

tros update join ni..good luck tau =)

:: Mrs.Eady :: said...

good luck! :)

Kesuma Angsana said...

gd luck yek!

ros_reeza said...

moga berjaya ye :)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

gd luck azee :)

nur anis said...

heh! tak malu!

Muhammad Noor Firdaus iskandar BIn Haji Bashah said...

Assalamualaikum, is singgah dari Segmen Saya nak duit raya Cik Misya!!!, is dah follow sini nanti jemput lah singgah blog is yer? http://iskandarx.blogspot.com/2012/08/saya-nak-duit-raya-cik-misya.html

~AiMi SyAhiRAh~ said...

Salam dear.. Thank you for joining my contest.:) Jawapan kepada soalan : Em Em pernah la juga round area rumah kutip duit raya. huhu. Tapi masa tu tak berani sangat gi jauh2x sebab mak dah pesan awal-awal. Kalau gi pun, uma kawan2/saudara-mara yang kenal. Dah terbiasa diajar sebegitu.:) Jom singgah entri terbaru saya..=) http://www.aimisyahirah.com/2012/09/doa-apabila-hati-disakiti.html

~AiMi SyAhiRAh~ said...

Tahniah!! Anda salah seorang pemenang! Sila rujuk entri berikut untuk tuntutan hadiah. =) http://www.aimisyahirah.com/2012/09/terkini-pemenang-contest-nak-duit-raya.html

Nurmujahidah Ismail said...

congratulations,, :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright 2013 © Azee Hana,Design by Izza Sakura